کاربردهای اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

کاربردهای اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام یکی از جدیدترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای صاحبان کسب و کار است. با توجه به عدم فیلترینگ و دسترسی به این شبکه اجتماعی پر قدرت، کاربران ایرانی بسیار زیادی در آن حضور دارند و همچنین بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اقدام به معرفی کالاها و خدمات خود در این بستر نموده‌اند.

از سرویسهایی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده امکان به اشتراک‌گذاری راحت تصاویر و ویدیو برای افراد وکسب‌وکارها است. این سرویس، امکان ثبت رخدادها, همایش‌های تخصصی و اجتماعات مختلف کاری، پروسه تولید محصولات مختلف، خدمات قابل ارائه و …. را ایجاد نموده است. کاربران در این فضا و محیط، علاقه‌مند به محتواهای ویدئویی بوده و در نتیجه شما باید تلاش نمایید تا در محتواهای بازاریابی خود دائما عکس و ویدیو استفاده کرده و آنها را قرار دهید.

قسمت پروفایل شما در اینستاگرام در واقع در نقش ویترینی برای کسب‌وکارتان است. عاملی که اینستاگرام را  از دیگر شبکه‌های اجتماعی متمایز کرده است، این است که به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ، امکان ایجاد تزئینات با جزئیات بیشتری را به شما می‌دهد.

شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌توانید با قراردادن عکس‌ها و ویدیوهای جذاب از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، مخاطبان بیشتری را جذب خود نموده و در نمایش این تصاویر، از ابزارهایی مانند رنگ‌ها و افکتهای مختلف استفاده نمایید تا هرچه بیشتر به انتقال پیام کسب و کارتان بپردازید. هرچه گرافیک و کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای استفاده شده بهتر باشد، انتقال این پیام راحتتر و سریعتر خواهد بود.

تاثیرات عکس و ویدیو بر کاربران اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ
استفاده از عکس تاثیرات زیر را روی مخاطبینتان دارد:

۱-می‌تواند باعث جلب احساسات آنها شود. قدرت یک محتوای نمایشی تا حدی است که می‌تواند به قدری احساسات مخاطبینتان را به غلیان در آورد که هر محتوای متنی این توانایی را ندارد. بواسطه ویژگی‌هایی که اینستاگرام در اشتراک‌گذاری عکس‌ها در اختیار کاربرانش قرار داده، روز به روز از استفاده از مطالب و محتواهای متنی و تاثیرات آن کاسته می‌شود.

۲- احساس ایجاد صمیمیت را بین کاربران افزایش داده است. نمایش عکس چون جنبه‌های خصوصی کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد در نتیجه باعث احساس نزدیکی و صمیمیت مشتریان با برند شما می‌شود. امروزه مخاطبان شما می‌توانند از طریق تصاویر و بدون ارسال و دریافت ایمیل با کسب‌وکار شما در ارتباط باشند.

۳-در دنیای کسب‌وکار امروز استفاده از برنامه‌های اشتراک‌گذاری تصاویر مانند اینستاگرام فرصت عالی برای صاحبین کسب‌وکار فراهم کرده تا کاربران خود را از طریق برگزاری مسابقات و کمپین‌های عکس به شیوه‌ای جذاب و لذت‌بخش سرگرم نمایند.

بنابراین امروزه شما باید تصمیم بگیرید به عنوان یک صاحب کسب‌وکار، برند و کسی که می‌خواهد در بیزینس خود پیروز باشد، چه استراتژی برای تبلیغات و بازاریابی خود انتخاب خواهیدکرد. استفاده از مدل‌های بازاریابی سنتی را ترجیح می‌دهید یا مدل‌های دیجیتال مارکتینگ. قطعا به دنبال مدل‌ها و ابزارهایی خواهید رفت که اثربخشی و تاثیر بیشتری دارند و بیشتر مورد توجه مخاطبین شما قرارگرفته و پر بازدیدتر هستند.

یکی از مشکلاتی که در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای ایرانی وجود دارد عدم دسترسی به promotion(تبلیغات) یا قیمت بالا و سختی آن است. ما قصد داریم در این سری مقالات یکی از خدمات جدید آکادمی دیجیتال مارکتینگ در حوزه اینستاگرام را به شما معرفی کنیم و نحوه استفاده صحیح از آن برای جذب فالوور واقعی و دلخواه خود را آموزش بدهیم. خدمت جدید آکادمی ربات هوشمند اینستاگرام به نام ایران سوشال است که شما می‌توانید با استفاده از آن با قیمتی مناسب و سرعتی خوب به اهداف خود در اینستاگرام دست پیدا کنید. در پایین آموزش ربات هوشمند ایران سوشال رو شروع می‌کنیم.

آیا اینستاگرام، جای مناسبی برای تجارت شماست؟ “

آیا اینستاگرام، جای مناسبی برای تجارت شماست؟ ( تبلیغات در اینستاگرام )

این روزها اینستاگرام به رشد خود ادامه می‌دهد و کسب‌وکارها هم برای بهره بردن از فواید آن درحال ملحق شدن به این اپلیکیشن شگفت‌انگیز هستند. اگر با تعجب از خودتان می­پرسید که آیا تجارت شما باید در اینستاگرام باشد یا خیر، بدانید که راه درستی را در پیش گرفته‌اید. این را می‌گوییم چون دلایل این کار، کمی پیچیده‌تر از آنچیزی هستند که ممکن است فکر کنید.

جان سالم به در بردن از تجارت در دنیایی که امروزه تکنولوژی آن را به پیش می‌راند، به توانایی یک سازمان برای شناسایی، جلب کردن و نگه داشتن مشتریانی وابسته است که تقاضاهایشان به سرعت تغییر می‌کند.

فرقی نمی‌کند که شما در تجارت کوچکی مشغول باشید یا یک سازمان چند ملیتی با دامنه‌ی دسترسی جهانی هستید، سریع‌ترین راه برای دسترسی به مشتریان، تدوین و توسعه‌ی یک راهبرد مؤثر در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

مشتری‌های همیشه متصل امروزی

تکنولوژی حتی شیوه‌ی کسب‌وکار مردم را تغییر داده است. مصرف کنندگان امروزه بسیار مطلع هستند و ارتباط مستمری با دنیای آنلاین دارند. این خیلی مهم است که برای ساختن بخش اعظم کسب‌وکار خودتان با دنیای به سرعت در حال تغییر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی همگام شوید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ده ترفند برای اینکه استاد تمام اینستاگرام شوید

چرا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی؟

یک دقیقه از هر چهار دقیقه وقت گذرانی در اینترنت، در یک شبکه‌ی اجتماعی صرف می‌شود. فقط یک لحظه به این واقعیت فکر کنید، رقم فوق العاده‌ای برای مشتریان بالقوه‌ای است که کسب‌وکارها می‌توانند به خود جلب کنند و آنها را نشانه روند. نمی‌توان انکار کرد که هر تجارتی باید یاد بگیرد که تاکتیک‌های کوتاه مدتی را برای یک بازاریابی آنلاین مؤثر توسعه دهد و نیز برای تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود بر یک راهبرد بلند مدت تمرکز کند.

بر اساس گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی سال ۲۰۱۵ که از سوی شرکت رسانه‌ای سوشیال اگزمینر (Social Examiner) منتشر شد و ۳۷۰۰ بازاریاب را در سراسر جهان مورد پیمایش قرار داده بود، تقریباً تمامی پاسخگویان (۹۶ درصد) گفتند که از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

اهمیت برخورداری از یک راهبرد به خوبی تدوین شده برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از این واقعیت آشکار می‌شود که ۹۲ درصد از افرادی که مورد پیمایش قرار گرفته بودند اذعان کردند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را به عنوان عنصری مهم برای رشد کسب‌وکار به حساب می‌آورند. این آمار سال به سال در حال رشد است.

رشد شبکه‌های اجتماعی

رتبه بندی رشد شبکه اجتماعی در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵

بنا بر شاخص وب جهانی (Global Web Index) اینستاگرام یکی از سریع‌ترین شبکه‌های اجتماعی روبه رشد است. رتبه‌بندی‌های خاص شبکه‌ها با نظمی نزولی در زیر نشان داده شده‌اند:

پینترست (بیش از ۹۷ درصد)

تامبلر (بیش از ۹۵ درصد)

اینستاگرام (بیش از ۴۷ درصد)

اینستاگرام: یک ابزار راحت و دم دستی برای جلب مشارکت مصرف کننده

اینستاگرام، پنجمین شبکه اجتماعی بزرگ در خصوص مالکیت حساب و فعالیت کاربری است. از سپتامبر ۲۰۱۵ این شبکه، کاربران فعالی داشت. اینستاگرام یک شیوه‌ی بسیار بصری برای به اشتراک گذاری و تعامل است که بر عکس‌ها ویدئوهای کوتاه متمرکز است.

ویدئو یک ابزار مهم در بازاریابی است، به طوری که ۵۷ درصد از بازاریاب‌ها از ویدئو در بازاریابی خود استفاده می‌کنند و بر اساس گزارش سوشیال اگزمینر، ۷۲ درصد بازاریاب‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا استفاده‌ی خود از تکنیک‌های بازاریابی مبتنی بر ویدئو را افزایش دهند.

بر اساس تحقیقی از سوی شرکت تحقیقات بازار فارستر (Forrester)، اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک یا توئیتر، از سطوح فوق‌العاده بالاتری (۴۰۰ درصد) در تعاملات کاربر- برند برخوردار است.

استراتژی مؤثر در بازاریابی آنلاین

وقتی دارید استراتژی بازاریابی آنلاین خودتان را می‌سازید، ازطوفان فکری استفاده کنید و اهداف مشخصی را برای کسب‌وکارتان تنظیم کنید. رها کردن مسائل بدون برنامه‌ریزی و نقشه، دستور عملی برای حضوری نه چندان گرم و فعال است که میزان فروش را بالا نخواهد کشید یا مشتریان را به وفاداری تشویق نخواهد کرد. ارزش‌های برند خود ا از طریق این مجراها ترفیع و ترقی دهید و خواهید دید که این کار به مشارکت فعالانه فالورها و مشتریان منجر می‌شود. به طور خلاصه، اگر محتوای توجه برانگیز تولید کنید، تضمین کرده‌اید که با مخاطب هدفتان در تماس هستید.

حضور مؤثر در اینستاگرام و مزایای آن

کسب‌وکارها با استفاده از این پلتفرم، عواید ارزشمندی را به دست آورده‌اند. به هنگام شروع کردن تدوین یک استراتژی، این چند واقعیت را به خاطر داشته باشید:

آگاهی از برند را بالا ببرید: به مشتری‌ها این امکان را بدهید تا نگاه اجمالی به شیوه‌ی کار شما بیندازند، این کار اعتماد ایجاد می‌کند.

بر فروش تمرکز نکنید: تعامل با مشتری و بازخورد گرفتن از او را در اولویت قرار دهید.

ثابت قدم باشید: با فعال و منسجم بودن، شانس پیروی وفادارانه را از سوی مشتری­ها توسعه دهید.

استراتژی متمرکز بر موبایل: اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا از طریق موبایل با مصرف کنندگان در تماس باشید.

گرانت مونرو، نویسنده و مدیرعامل FlashStock Technology میگوید آینده‌ی رسانه‌های اجتماعی، بصری و تجسمی است. در آینده، دیگر وقتی مانند حال حاضر وجود ندارد تا تازه شروع کنید و از اینستاگرام استفاده کنید تا پایگاه مصرف کنندگان خود را تقویت کنید.

از داستان‌های موفق بازاریابی یاد بگیرید

کمپین‌های برندهای بزرگ را به دقت مورد مشاهده قرار دهید. برای نام بردن از تنها چند نمونه از این کمپانی‌ها می‌توان به بن اند جری، استارباکس، نایک و ان بی ای اشاره کرد. این برندها کانون توجه خود را بر ترویج و تبلیغ ارزش برند متمرکز کردند و از تکنیک‌هایی مانند مسابقه، عکس‌های هیجان‌انگیز و تصاویر پیشت صحنه در فرایندهای خلاقانه خود استفاده کردند. داشتن تعامل بیشتر با مشتریان به معنای فالوور بیشتر و رشد کسب‌وکار است. رسانه‌های اجتماعی هم می‌توانند همین کار را برای تجارت خود انجام دهند، یعنی وقتی یاد بگیرند که چگونه از آن به نحو کارآمدی استفاده کنند.

این شرکت‌ها محصولات گسترده و متفاوتی دارند، با این همه تمامی آنها به اهمیت اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی اجتماعی پی برده‌اند. اگر شما تاجری هستید که می‌خواهید به میلیون‌ها مشتری بالقوه دست یابید و روندی از فالو کردن وفادارانه را ایجاد کنید، برند خودتان را از طریق حضور خلاقانه در اینستاگرام تبلیغ کنید.