چگونه با استفاده از اینستاگرام برند خود را بسازیم : 4 نکته ی درست و آزموده شده

سرفصل های مقاله

4 روش شگفت انگیز جهت استفاده از اینستاگرام برای ساخت برند و کسب و کار
با استفاده از شراکت استراتژیک دنبال کردن و پیروی از اینستاگرام خود را جهت برندسازی گسترش دهید
جهت برندسازی موفق در اینستاگرام، لیست ایمیل خود را از طریق ترغیب دنبال کنندگان به ثبت اطلاعتشان، تکمیل کنید
جهت برندسازی در اینستاگرام محتوایی خلق کنید که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد.
تصویرسازی زیبا
مطالب جذاب
جهت برندسازی در اینستاگرام باشگاهی با دنبال کنندگان دارای تعامل بالا بپرورانید
در راستای برندسازی در اینستاگرام از مخاطبانتان بخواهید با شما در تعامل باشند
اینستاگرام پلتفرمی است که شاهد رشدی شگرف بوده است. در حقیقت، در طول سال گذشته جامعه ­ی اینستاگرام به بیش از 400 میلیون کاربر رسید. بنابراین از طریق برندسازی در اینستاگرام می ­توانید برند خود را متمایز کنید.

برخلاف دسترسی تأثیرگذار اینستاگرام، بسیاری از صاحبان کسب و کار همچنان در حال چشم پوشی از پتانسیل بازاریابی آن هستند. در نتیجه، آنها سطوح عالی مدیریت، آگاهی از برند، و حتی سود بالقوه­ ی آن را رها می­ کنند.

اما چرا ؟

فقط ظرف 12 ماه، میتوان از طریق اینستاگرام به 400،000 دنبال کننده برای بنیان گذاران دست یافت که خود منجر به بالای 70،000 تصدیقیه ی ایمیل می شود. در آخر دوره تقریباً 30% از کاربران از طریق صفحه­ ی اینستاگرام به سایت شرکت ­ها مراجعه خواهند کرد.

کارکرد اینستاگرام تایید شده است و شرکت­ های بسیاری برای بندسازی خود از آن استفاده کرده ­اند، حالا نوبت شما است که آن را عملی کنید. در ادامه 4 روش برای ساختن برند و کسب و کار در اینستاگرام مطرح شده است.

4 روش شگفت انگیز جهت استفاده از اینستاگرام برای ساخت برند و کسب و کار
با استفاده از شراکت استراتژیک دنبال کردن و پیروی از اینستاگرام خود را جهت برندسازی گسترش دهید
یکی از بزرگترین موانع برای بیشتر کاوش ­های بازاریابان در مورد اینستاگرام آن است که نمی­ دانند چگونه باید برای خود دنبال کننده ­ای ایجاد کنند. گذشته از این، بدون داشتن حجم بالایی از دنبال کنندگان، این شبکه ­ی اجتماعی چگونه می ­تواند کانالی اثربخش باشد.

اما براساس تجربه از زمان راه ­اندازی حساب کاربری شرکت یا برند، افزایش دادن تعداد دنبال کنندگان آنقدر که به نظر می ­آید پیچیده نیست. یک تاکتیک مشخص وجود دارد که از طریق آن میتوان دنبال کنندگان اینستاگرام را فقط ظرف چند هفته به تعداد 10،000 نفر رساند : با سایر کاربران اینستاگرام همکاری و شراکت کنید.

برای شروع، لیستی از حساب­ های کاربری مشهور در اینستاگرام که به مخاطبان مورد هدف شما دسترسی دارند، تهیه کنید. زمانی که آنها را یافتید می­ توانید با آنها همکاری داشته باشید به این صورت که از  این کاربران مشهور بخواهید از صفحه­ ی اینستاگرام شما عکسی بگیرند و در صفحات خود به اشتراک بگذارند ( shout-outs ). این کار می ­تواند همراه با پرداخت یا حتی بدون پرداخت وجه هم صورت گیرد. در زیر دو نوع مختلف ( shout-outs ) را معرفی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری عکس از صفحه ­ی اینستاگرام ( shout-outs ) بدون پرداخت وجه

شات ­های اشتراکی بدون پرداخت معمولاً با نام “اشتراک گذاری برای اشتراک گذاری ( share for share )” شناخته می­ شوند. شما حساب کاربری یکدیگر را به اشتراک می­ گذارید، و هر دوی شما دنبال کنندگان  خود را به بازدید و دنبال کردن صفحه­ ی اینستاگرام دیگری تشویق می­ کنید. شما به مخاطبان آنها دسترسی پیدا می­ کنید و آنها نیز به مخاطبان شما دسترسی می­یابند.

برای شروع با شات­های اشتراکی ( shout-outs ) بدون پرداخت، بر روی کاربرانی که دسترسی مشابه ی با شما دارند تمرکز کنید. صاحبان این حساب های کاربری پذیرش بیشتری در قبال همکاری اشتراک گذاری دارند، تا زمانی که هر دو طرف به گونه­ ای تقریباً یکسان منفعت کسب کنند.

مقاله مرتبط:  5 ترفند شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) جهت موفقیت کسب و کار در فضای مجازی

اما اگر می­ خواهید دست پر به کاربران خود دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید پرداخت برای شات­ های اشتراکی ( shout – outs ) را امتحان کنید.

شات­ های اشتراکی ( shout – outs ) پرداختی

اگر بودجه ­ای برای شبکه­ ی اجتماعی نداشته باشید، ممکن است بخواهید از بهره برداری از این مورد صرف نظر کنید، اما شات­ های اشتراکی ( shout – outs ) می ­تواند روشی بسیار عالی برای دستیابی به هزاران دنبال کننده و جذب سریع آنها باشد.

با استفاده از شات­ های اشتراکی( shout – outs ) پرداختی، هدف شما در مورد داشتن تعداد بیشتر کاربران با سطح تعامل بالا به وقوع می ­پیوندد ( حساب ­های کاربری که 2 تا 3% از دنبال کنندگان آن محتوای به اشراک گذاشته شده را “بپسندند ( l ike it)” ).

اطمینان حاصل کنید که برای شات ­های اشتراکی خود ( shout – outs ) درخواست اقدام به عمل کنید تا به این واسطه صاحب حساب از دنبال کنندگان خود بخواهد در خصوص این اشتراک گذاری اقدام به عمل کنند. بهترین استراتژی آن است که از صاحب حساب کاربری بخواهیم به مخاطبان خود بگوید صفحه ی اجتماعی مورد نظر را دنبال کنند.

همانطور که برای اولین بار شروع به دستیابی به هزاران دنبال کننده می ­کنید، می­ توانید آن دنبال کنندگان را به سمت وبسایت خود، تعامل با برندتان و وارد کردن اطلاعاتشان در لیست ایمیل­ های­تان هدایت کنید.

جهت برندسازی موفق در اینستاگرام، لیست ایمیل خود را از طریق ترغیب دنبال کنندگان به ثبت اطلاعتشان، تکمیل کنید
همانطور که می ­دانید، بازاریابی ایمیلی از ضروریات کسب و کار در حال پیشرفت است. در این روش لیست ایمیل شما با استفاده از اطلاعات مشتریانتان تکمیل میشود. آنها طرفداران شما هستند ، افرادی که محصولات و خدمات شما را خریداری می­ کنند.

اینستاگرام  به یک محرک مهم برای ثبت کننده­ های ایمیل برای بنیانگذاران، تبدیل شده است، ترغیب حدوداً 15 تا 30 هزار دنبال کننده به ثبت اطلاعاتشان در هر ماه اثر به سزایی در عملیات ترفیع شما خواهد داشت.

اگر با محدودیت ­های اینستاگرام آشنا باشید، ممکن است تعجب کنید که چه طور این کار امکان پذیر است. گذشته از این، اینستاگرام امکان لینک دادن به توضیحات عکس را ندارد.

اینجاست که نقش یک بیوگرافی خوب تعریف شده مشخص می شود.

بسیاری از کسب و کارها ترغیب کاربران برای کلیک بر روی لینک ­های بیوگرافی شرکت­شان در اینستاگرام را امری سخت می ­پندارند چراکه گرایش به سمت سرشار کردن بیوگرافی از سخنان کهنه و خوب است. سنت­ ها را بشکنید و بیوگرافی ( bio : قسمتی که در هنگام باز کردن عکس حساب کاربری به نمایش در می آید و حاوی توضیحاتی در مورد آن است ) خود را به گونه ­ای بنویسید که انگار دارید مطلبی را در صفحات اجتماعی به اشتراک می­ گذارید : کوتاه، مفید، جمع و جور و جالب توجه

یک راز ساده در آن نهفته است : از طریق بیوگرافی­تان، از یک اقدام به عمل مخصوص به همراه ( URL ) به یادماندنی استفاده کنید که کاربران را به سمت صفحات سایت تان هدایت کند.

سپس آن بازدیدکنندگان را از طریق تأمین صفحاتی که آنها مورد بازدید قرار می­ دهند از طریق ایجاد ارزش در آن، ترغیب کنید. باید به گونه ای عمل کنید که ارزش بسیاری را به ازای هر کلیک به بازدیدکنندگان از سایت و صفحات اجتماعی خود برسانید. وجود ( URL ) در بیوگرافی، کاربران را به صفحاتی هدایت می کند که آنها را برای پیشنهادات و دوره­ های رایگان ثبت نام می ­کند.

مقاله مرتبط:  برندسازی آنلاین : رویکردی دیجیتال محور برای توسعه ی برند

کافی است سیستمی ایجاد کنید که نه تنها منجر به تطمیع کاربران برای کلیک کردن روی لینک بیوگرافی شما شود، بلکه آنها را به سمت محتوایی سودمند هدایت کند، از طریق قرار دادن گزینه ­های اقدام به عمل بر روی توضیحات عکس خود شروع به تحریک کاربران به سمت بیوگرافی خود کنید. عکس شما کاربران را به سمت بیوگرافی ­تان هدایت می­ کند، بیوگرافی لینک سایت ­تان را به آنها نشان می ­دهد و این لینک آنها را به سیل عظیمی از ارزش ­های پیشنهادی هدایت می ­کند.

جهت برندسازی در اینستاگرام محتوایی خلق کنید که ارزش به اشتراک گذاری داشته باشد.
استراتژی اینستاگرامی که شامل زیبایی و محتوایی سریع الدرک باشد، نه تنها در خاطر مخاطبانتان طنین انداز می ­شود بلکه آنها را به سمت به اشتراک گذاری و تعامل با برندتان تحریک می­ کند، این استراتژی ضروری است و می ­تواند منجر به گسترش رشدتان شود.

قاعده ­ی نوشتن یک پست خوب در اینستاگرام می ­تواند در یک فرمول خلاصه شود، و به دو المان احتیاج دارد : تصویرسازی زیبا و مطالب جذاب

تصویرسازی زیبا
عکسی را انتخاب کنید که بازگو کننده­ ی یک داستان یا برانگیزاننده­ ی احساسی بخصوص باشد. تصویر باید جذاب و هیجان انگیز باشد و برانگیزاننده ی احساسی باشد که دنبال کنندگان را تحریک به تعامل با برند کند.

اینکه این تصاویر برای کسب و کار شما به چه شکل خواهد بود به صنعتی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد، اما فراتر از به اشتراک گذاری عکس از محصولات و خدمات خود عمل کنید. اگر به صورت مداوم در مورد برندتان در شبکه ­های اجتماعی پست و مطلب به اشتراک بگذارید مانند افرادی خواهید بود که در یک مهمانی مدام در مورد خودشان صحبت می ­کنند. همچنین آگاهی خود را در مورد مشکلات حق تالیف بالا ببرید. اگر تصویر متعلق به شما نیست برای استفاده از آن کسب اجازه کنید یا از عکس­ هایی که به فرد خاصی تعلق ندارد و حقوقی بر آن متصور نیست استفاده کنید.

مطالب جذاب
با اینکه لازم نیست به پست­ های اینستاگرام خود عکس اضافه کنید، اما انجام اینکار اگر به طور اصولی باشد می­تواند تأثیری بگذارد که هزاران عکس نمی توانند.

نوشته ­ها می ­توانند در هر دامنه ­ای قرار بگیرند از سوالات جذاب گرفته تا نقل قول ­های انگیزشی و نیرومند. پیشنهاد می ­شود گزینه­ ی دوم را انتخاب کنید یعنی نقل قول­ های انگیزشی و نیرومند چراکه طبق مطالعات صورت گرفته توسط جان برگر ( Jonah Berger )، نویسنده ی کتاب”چرا برخی چیزها مد می­ شوند “، نشان داده شده که برانگیختگی احساسی بالا سبب می­ شود بخواهیم تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری آنها داشته باشیم تا چیزهایی که استنباط احساسی در خود ندارند.

نیازی نیست برای خلق مطالبی که در آن از جلوه ­های بصری گیج کننده استفاده می ­شود، طراح استخدام کنید. نرم افزارهای بسیاری امروزه این کار را انجام می­دهند اما نکته ی حائز اهمیت آن است که در خلق آنها خلاق باشید.

اطمینان حاصل کنید که به طریقی لوگوی خود را به عکس­ هایی که به اشتراک می­ گذارید الحاق کنید تا مشخص باشد این عکس ­ها مربوط به برند شما است. و لوگوی خود را در جایی قرار دهید که قابل حذف نباشد، چراکه برخی سواستفاده کرده لوگوی شما را می برند و لوگوی خود را به تصویر اضافه می ­کنند.

این قدم کوچک نه تنها منجر به آگاهی از برند دنبال کنندگان اینستاگرام برندتان خواهد شد، بلکه منجر به انتشار محتوای به اشتراک گذاشته شده در سایر پلتفرم­ ها می­ شود.

مقاله مرتبط:  بایدها و نبایدهای وب سایت های کسب وکارهای کوچک

پس از آنکه محتوای اینستاگرام خود را در معرض نمایش قرار دادید، و سیستمی را تدارک دیدید که منجر به ایجاد دنبال کننده و وارد کردن ایمیل توسط آنها شد، مهم است اطمینان حاصل کنید که دنبال کنندگانتان با شما تا نهایت دسترسی در تعامل اند.

جهت برندسازی در اینستاگرام باشگاهی با دنبال کنندگان دارای تعامل بالا بپرورانید
تعامل انواع مختلفی به خود می­ گیرد، که شامل مواردی از این دست است : به اشتراک گذاری محتوای شما توسط دنبال کنندگان، عکس­ العمل نشان دادن نوعی نسبت به آن، تگ کردن دوستانشان، کلیک کردن روی قسمت اقدام به عمل. در این بخش برخی از تاکتیک ­هایی برای پروراندن باشگاه هایی از دنبال کنندگان با تعامل بالا در اینستاگرام کاربرد دارد را معرفی می­ کنیم.

زمانی پست بگذارید که مخاطبان به احتمال قوی محتوای شما را ببینند.

تا به حال این اتفاق برایتان افتاده که پست یا مطلبی به اشتراک بگذارید  و گمان کنید بسیاری از مخاطبان آن را دوست خواهند داشت و برای دوستانشان به اشتراک می­گذارند اما در عمل هیچ استقبالی از آن نشود ، نه نظری نه ابراز علاقه مندی و نه هیچ چیز دیگری؟

خب آسان­ ترین کار آن است که فرض کنیم شما در قضاوت خود در مورد پتانسیل پستی که به اشتراک گذاشته­ اید دچار اشتباه شده ­اید، اما ممکن است فقط مطلبی را در زمان نامناسب منتشر کرده باشید. گذشته از این ، شبکه­ هایی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک به سادگی از مطالب جدید تغذیه می­ کنند و در مورد مخاطبانتان هم به همین صورت اتفاق می ­افتد.

برای جلوگیری از وقوع مجدد چنین اتفاقی، روندی را اتخاذ کنید که به روز رسانی خودکار داشته باشد و مطالب را در زمانی منتشر کند که احتمال دیده شدن آن توسط مخاطبان بالا باشد. ابزارهایی وجود دارد که از طریق آنها می­ توانید مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید و ببینید چه ساعاتی از شبانه روز آنلاین هستند. سرویس ­هایی از این دست رفتار دنبال کنندگان تان را تجزیه و تحلیل می­ کنند و با توجه به برنامه ریزی زمان بندی پست­ هایتان به شما گزارش می ­دهند.

اگر مطالبتان را زمانی به اشتراک بگذارید که درصد بیشتری از مخاطبانتان آنلاین باشند مطمئناً در طول زمان بازخورد بهتری از آن دریافت می ­کنید.

در راستای برندسازی در اینستاگرام از مخاطبانتان بخواهید با شما در تعامل باشند
برندهای بسیاری در اینستاگرام حساب کاربری ایجاد می­ کنند اما وقتی مردم با مطالب و عکس­ های تعامل برقرار نمی ­کنند ناامید می شوند.

به نظر آسان و مشخص می ­آید، اما گاهی اوقات فقط اینکه از مخاطبانتان بخواهید با شما در تعامل باشند تفاوتی اساسی در این امر ایجاد می­ کند. همچنین می ­توانید کاری که می ­خواهید دنبال کنندگان انجام دهند را در گوشه­ ای از عکسی که به اشتراک گذاشته­ اید مطرح کنید یا به عنوان توضیح پست تان آن را لحاظ کنید.

هر دوی این موارد بهترین تاکتیک خواهد بود البته تا جایی که قابل اجرا و بخصوص باشد. مثلاً از آنها بخواهید اگر از مطلب لذت بردند آن را به اشتراک بگذارند یا دوبار روی آن کلیک کنند.

اینستاگرام یک پلتفرم و شبکه ­ی اجتماعی با پتانسیلی شگرف برای کسب و کار در هر صنعتی است. و اگر به صورت استراتژیک از اینستاگرام استفاده کنید می تواند اثر قابل توجهی بر دسترسی، آگاهی از برند، و نهایتاً درآمد شرکت داشته باشد.

چگونه در تبلیغات از اینستاگرام برای برندسازی استفاده کنید؟

سرفصل های مقاله

برای کسب و کارتان یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
صفحه (پیج) شما باید حاوی لینکی باشد که بتوان از آن طریق به صفحه وبسایت اصلی تان دسترسی پیدا کرد
اسم و تصویری سازگار با کسب و کارتان قرار دهید تا توسط مشتریان قابل شناسایی باشید
پیج شما باید شامل یک بایو (Bio) جذاب و اطلاعاتی باشد که باعث جذب و جلب فالوور شود
پست های اینستاگرامی جذاب و دوست داشتنی تولید کنید که کاربران تمایل دارند آن ها را دنبال کنند
آنچه مهم است، در حقیقت این است که 90% اطلاعات منتقل شده به مغز ما به صورت بصری است
محصولات خود را با تصاویر حرفه ای و خلاقانه تبلیغ و معرفی کنید
تصاویر با کیفیت و کاملا حرفه ای قرار دهید
از ابزارهای ویرایش عکس اینستاگرام استفاده کنید
تصاویری از یک سبک زندگی خاص ایجاد کنید که فرهنگ برند شما را به نمایش بگذارد
پیشنهادها و تبلیغات منحصر و خاصی برای فالوورهای خود داشته باشید
برای تبلیغ رویدادها در اینستاگرام از ویژگی geo-tag استفاده کنید
به Following بزرگتری در اینستاگرام دست یابید
در پست های خود از هشتگ های جذاب و پر بازدید استفاده کنید تا قابلیت کشف شدن شما را گسترش دهد.
از سفیران اینستاگرام دعوت کنید تا برند شما را به اشتراک بگذارند
میزان تعامل افراد در اینستاگرام را بالا ببرید تا روابط مشتری را تقویت کنید
متن(کپشن) های فعال، دعوت کننده و جذاب بنویسید
با اقدام به ایجاد مسابقه ها جهشی در تعامل مخاطبان اینستاگرام تان آغاز کنید
به اعلان ها پاسخ دهید و آن را به گوش فالوورها برسانید
میزان موفقیت صفحه اینستاگرام تان را اندازه گیری کنید تا به رشد کردن ادامه دهید
روابط متقابل را دنبال کنید تا هواداران وفادار را پیدا کنید
برای بهینه سازی برنامه زمانی قرار دادن پست ها، تراکم را دنبال کرده و مدنظر داشته باشید
در یک برنامه زمانی مشخصی پست ها را قرار دهید
از برنامه های کاربردی(app) زمان بندی، برای تقسیم زمان در اینستاگرام استفاده کنید
استراتژی اینستاگرام تان را در راستای اهداف واقع بینانه هدایت کنید
آیا به دنبال راهی هستید که محصولات و برندتان توسط افراد بیشتری دیده شود؟ و یا تعداد مشتریانی که واقعا به دنبال برند شما هستند افزایش یابند؟ اگر پاسختان مثبت است، اینستاگرام چاره کار و جادوی شما در کسب و کار است، پس شاید بهتر باشد تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تاثیرات عکس و ویدیو بر کاربران اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که اینستاگرام در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر بصورت ماهانه دارد که این مقدار بسیار بیشتر از توییتر است. بسیاری از برندها به دنبال راه هایی هستند تا با جامعه اینستاگرام تعامل برقرار کنند و شخصا برروی مشتریانی سرمایه گذاری کنند که نرخ بازگشت بیشتری برای شرکت داشته باشد. آن ها به دنبال تبلیغات در اینستاگرام هستند تا محصول خود را به جمعیت بسیاری معرفی نمایند.

مقاله مرتبط:  چگونه با استفاده از اینستاگرام برند خود را بسازیم : 4 نکته ی درست و آزموده شده

در این میان اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که تازه به دنیای اینستاگرام وارد شده اید، نگران نباشید. هرآنچه که برای بازاریابی برندتان در اینستاگرام لازم است، در این مقاله پوشش داده شده است. و حتی اگر یک تازه وارد هم نباشید، در این مقاله نکات قابل توجهی وجود دارد که معمولا آن ها را در کسب و کار خود نادیده می گیرید. گام ها و نکاتی که باید برای تبلیغات اینستاگرام در نظر بگیرید، به قرار زیر است :

برای کسب و کارتان یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید
اگر واقعا قصد دارید کسب و کارتان را وارد اینستاگرام کنید، حساب کاربری تان باید از حساب کاربری شخصی تان کاملا مجزا باشد.

به خاطر داشته باشید که بازاریابی به طور کامل درباره مخاطبان است و نه درباره شما. بنابراین تصاویر و عکس های سفرهای شخصی شما چیزی است که باید کاملا شخصی بماند و مرتبط با مشتریان شما نیست و باعث فروش بیشتر محصولات شما نیز نمی شود. پس “شما” و تصاویر شخصی تان باید به ندرت در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان ظاهر شود.

برای بهینه سازی صفحه اینستاگرام تان راهکارهایی وجود دارد، نظیر آنکه :

صفحه (پیج) شما باید حاوی لینکی باشد که بتوان از آن طریق به صفحه وبسایت اصلی تان دسترسی پیدا کرد
قسمت بایو (Bio) تنها جایی است که لینک شما قابل کلیک کردن است و آن را باید درست در زیر اسم و توضیحات پیج اینستاگرام تان قرار دهید این بخش همواره شامل لینک به فروشگاه آنلاین و یا صفحه فرود (لندینگ پیج) مورد هدف شما است.

مقاله مرتبط:  7 نکته برای طراحی صفحات فرود landing page با نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بالا

اسم و تصویری سازگار با کسب و کارتان قرار دهید تا توسط مشتریان قابل شناسایی باشید
تمامی تلاش های شما در اینستاگرام به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید اگر تمامی قطعات نتوانند به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا آن چیزی که برند شما واقعا هست را نشان دهند. کلید حل این مشکل آن است که قابل شناسایی باشید. نام را در اینستاگرام انتخاب کنید که در کانال های رسانه های اجتماعی مختلف هم کسب و کارتان را دقیقا به همین اسم ثبت کرده باشید و یا به نحوی با آن مرتبط باشد. این کار به پیج اینستاگرام شما قابلیت شناسایی توسط مشتریان را می دهد.

مقاله مرتبط:  9 سوالی که باید برای برنامه‌ریزی محتوای شبکه‌های اجتماعی از خود بپرسید

پیج شما باید شامل یک بایو (Bio) جذاب و اطلاعاتی باشد که باعث جذب و جلب فالوور شود
افراد پیش از اینکه اینستاگرام شما را فالو کنند، پروفایل شما را بررسی می کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که آخرین چیزی که افراد قبل از تصمیم گیری برای فالوو کردن شما می بینند، یک بایو جذاب و حاوی اطلاعات مفید است. پس آن ها را با داشتن یک بایو خوب درباره محتوا و ارزشی که به آنها می دهید، متقاعد کنید. این قسمت باید حاوی اسم کسب وکار شما و شرح مختصری از آنچه که واقعا انجام می دهید باشد، در هنگام تبلیغات در اینستاگرام موثرتر عمل کند. گاهی اوقات نیز یک هشتگ مرتبط در قسمت بیو خود قرار دهید، به عنوان مثال اگر پیش از این برای کمپین بازاریابی خود هشتگ داشته اید که شما را به خاطر آن می شناسند، می توانید آن را در قسمت بایو قرار دهید.

مقاله مرتبط:  ایجاد کمپین های بازاریابی اینترنتی جذاب در شبکه های اجتماعی به منظور کسب وفاداری برند

پست های اینستاگرامی جذاب و دوست داشتنی تولید کنید که کاربران تمایل دارند آن ها را دنبال کنند
حتما این را شنیده اید که یک تصویر به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد، پس از این قدرت به عنوان مزیت جذب مشتری استفاده کنید. تحلیل گران علت محبوبیت رو به رشد اینستاگرام را، پلتفرم تصویر محور آن می دانند، به همین دلیل نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی، در پست هایی که حاوی عکس و تصویر است بجای اینکه فقط متن و لینک باشد، دوبرابر کامنت بیشتری دریافت می کنند.

آنچه مهم است، در حقیقت این است که 90% اطلاعات منتقل شده به مغز ما به صورت بصری است
پس بیایید هرچه سریعتر دنیای مجازی موثر و دوست داشتنی اینستاگرام را در دست بگیرید و تصاویری از محصولات و خدمات خود را در آن قرار دهید، این تبلیغات در اینستاگرام واقعا باعث فروش محصول می شود. البته این را در نظر داشته باشید که فرهنگ اجتماعی موجود در اینستاگرام را نیز لحاظ کنید و فالوورهای خود را آزرده خاطر نکنید. چرا که نتایج تحقیقات نشان می دهد رسانه های اجتماعی تاثیر بسیار قوی و بالایی بر افرادی که قصد خرید محصولی را دارند، می گذارد.

با تصاویری که از محصولات در اینستاگرام قرار می دهید، کلیه محصولات بدون اینکه شما بخواهید فریاد بزنید که این محصولات چقدر عالی هستند، خود را نشان می دهند و این همان هدف اصلی بازاریابان است. تصاویر به بینندگان این اجازه را می دهد تا بدون آنکه هیچگونه احساس فشاری از سوی شرکت شما داشته باشند، تصمیم خود را برای خرید بگیرند.

محصولات خود را با تصاویر حرفه ای و خلاقانه تبلیغ و معرفی کنید
قدرت تصاویر و عکس های محصول در خریدهای آنلاین بسیار اساسی و غیرقابل انکار است. 67% از مصرف کنندگان عکس هایی که دارای جزئیات از محصول هستند را نسبت به اطلاعات محصول و یا رتبه بندی هایی که سایر مشتریان انجام داده اند، برای خرید ارزشمندتر می دانند. اینستاگرام یک مکان بازار اجتماعی است که جمعیت انبوهی را به خرید هدایت می کند و تبلیغات در اینستاگرام به عنوان ابزار قدرتمندی در دست بازاریاب ها است.

در نظر داشته باشید که برند شما در رسانه ای اجتماعی نظیر اینستاگرام است تا یک رابطه و فرهنگی را بین فالوورهای خود ایجاد کند. این کار را به درستی انجام دهید، در آن صورت است که فالوورهای شما زمانی که آماده خرید هستند به سمت شما خواهند آمد، چرا که پیشتر با شما ارتباط درستی برقرار کرده اند.

تصاویر با کیفیت و کاملا حرفه ای قرار دهید
از برش های غیرحرفه ای عکس ها یا قرار دادن عکس های تار اجتناب کنید چرا که از این طریق امتیازات حرفه ای بودن خود را را از دست می دهید. فرمت اینستاگرام بصورت خودکار تصویر شما را مربع می کند و آن را به ابعاد 612×612 پیکسل تبدیل می کند. پس در انتخاب تصویر دقت داشته باشید و این تغییرات را در نظر بگیرید.

بهتر است تغییرات در ابعاد و اندازه های عکس را در برنامه فتوشاپ انجام دهید و اندازه عکس خود را دوبرابر اندازه استاندارد اینستاگرام قرار دهید تا پس از اعمال تغییرات خودکار، به اندازه دلخواه شما برسد.

از ابزارهای ویرایش عکس اینستاگرام استفاده کنید
در اینستاگرام دامنه ای از فیلترهای درون برنامه ای وجود دارد که این امکان را به شما می دهد تا رنگ و حالت عکس های خود را ارتقا دهید و آن ها را ویرایش کنید.

عکس هایی که رنگ آبی به عنوان رنگ غالب در آن ها است،24% بیشتر از عکس هایی که قرمز رنگ غالب در آن هاست لایک می شوند و مورد پسند افراد قرار می گیرند.

تصاویری از یک سبک زندگی خاص ایجاد کنید که فرهنگ برند شما را به نمایش بگذارد
از آنجایی که حساب اینستاگرام شما یک بازار فروش مستقیم نیست بلکه محلی برای تبلیغات است، اگر می خواهید فالوورها همچنان در کنار شما بمانند باید تمرکز خود را بر ارزش افزایی بگذارید. از زمینه های الهام گرفته از زندگی، صحنه ها و مدل ها، برای افزودن یک سناریو جذاب به محصول خود استفاده کنید تا کاربران بتوانند تصور کنند کاربرد محصول شما در زندگی واقعی چیست و چقدر عالی می تواند به آن ها کمک کند و مفید باشد.

پیشنهادها و تبلیغات منحصر و خاصی برای فالوورهای خود داشته باشید
چرا که 41% از اینستاگرامرها عنوان می کنند، برندهایی را فالو می کنند و یا فالو خواهند کرد که منفعت و تشویقی خاصی برای آن ها داشته باشد.

برای تبلیغ رویدادها در اینستاگرام از ویژگی geo-tag استفاده کنید
این خاصیت به معنای افزودن موقعیت مکانی(location) که شما در آن قرار دارید، در بالای عکس پست شده است که باعث می شود مشتریان مکان شما را بدانند و همچنین مشخص باشد اگر بخواهند محصول شما را به دست آورند باید به کجا مراجعه کنند.

به Following بزرگتری در اینستاگرام دست یابید
اگر تصاویر زیبا و فوق العاده ای پست می کنید، به یک استراتژی نیاز دارید تا نه تنها مخاطبان این تصاویر را ببینند بلکه حتی شروع به فالوو کردن شما کنند. تکنیک هایی برای افزایش تعداد فالوورها و نشان دادن برند به هواداران بالقوه بیشتر وجود دارد :

در پست های خود از هشتگ های جذاب و پر بازدید استفاده کنید تا قابلیت کشف شدن شما را گسترش دهد.
هشتگ ها تنها راه افزایش طول عمر پست های شما در اینستاگرام هستند. هشتگ ها با استفاده از واژگان کلیدی مورد استفاده، جوامع موجود در اینستاگرام را به هم متصل می کنند و باعث می شوند همیشه قابل کشف بمانند. بیشتر پست ها (88%) حداقل دارای یک هشتگ هستند. از واژگان کلیدی و عبارات مرتبط با برندتان در هشتگ ها استفاده کنید و یا در جستجوی هشتگ های پرطرفدار و به روز باشید.

از سفیران اینستاگرام دعوت کنید تا برند شما را به اشتراک بگذارند
یک تیم از سفیرانی ایجاد کنید که مزایای برند شما را به فالوورهایشان نشان دهند و اطلاعات برند شما را به اشتراک بگذارند و به نحوی به تبلیغ شما در اینستاگرام می پردازند. همچنین فالوورهای خود را تشویق کنید تا تصاویر شما را پست کنند، به این صورت به کاربران بسیار بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

مقاله مرتبط:  اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ و اشتباهات رایج در آن

میزان تعامل افراد در اینستاگرام را بالا ببرید تا روابط مشتری را تقویت کنید
شما محتوایی را به اشتراک گذاشته اید و در حال افزایش تعداد دنبال کننده های خود هستید، اما چگونه می توانید این دنبال کننده ها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید؟ راه آن برقراری تعامل با دنبال کننده ها است.

به واسطه بستن شکاف در روابط بین خریدار و فروشنده آنلاین، اینستاگرام فرصتی را ارائه می دهد تا خدمت رسانی به مشتریان خود را ارتقا دهید، بازخوردی مستقیم از مصرف کنندگان دریافت کنید، و ارتباطاتی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

در ادامه راهکارهایی مشخص شده است که با استفاده از آنها می توانید میزان تعامل خود با مشتریان را به بالاترین حد برسانید :

متن(کپشن) های فعال، دعوت کننده و جذاب بنویسید
تصویر جز پایدار و جدایی ناپذیر پست های اینستاگرام است، اما بدون یک کپشن اثربخش، امکان ندارد بتوانید تمام پتانسیل موجود برای برقراری تعامل با مشتریان را به کار بگیرید و پاسخ هایی از فالوورهای خود دریافت کنید. کپشن های خیلی طولانی و طومارگونه نسازید. کپشن تبلیغاتی اثربخش باید مستقیم و به اندازه کافی جالب باشد تا توجه را به خود جلب کند، و باعث شود افراد راجع به آن ها تفکر کنند و به این صورت بتوانید مشارکت آن ها را جلب کنید.

مقاله مرتبط:  مهم ترین کلمه در تبلیغات چیست؟

با اقدام به ایجاد مسابقه ها جهشی در تعامل مخاطبان اینستاگرام تان آغاز کنید
با ایجاد مسابقه هایی در صفحه ی اینستاگرام تان می توانید فالوورهای بیشتری به دست بیاورید، میزان تعامل را افزایش دهید و به وفادارترین مصرف کنندگان تان جوایزی اهدا کنید. در حقیقت داده ها نشان می دهد 70% از کاربران اینستاگرام، قبلا در یک مسابقه اینستاگرامی شرکت کرده اند یا تمایل خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

به اعلان ها پاسخ دهید و آن را به گوش فالوورها برسانید
این موضوع کاملا واضح است اجازه ندهید مکالمه ها یک طرفه باقی بماند. پاسخ دادن به کامنت ها، تشکر از فالوورها بخاطر تگ هایشان، دنبال کردن فعالانه و لایک کردن پست های کاربران از جمله راه های بسیار موثر برای درگیر کردن بیشتر مشتریان و برقراری تعامل مناسب با آنها است.

میزان موفقیت صفحه اینستاگرام تان را اندازه گیری کنید تا به رشد کردن ادامه دهید
اینستاگرام تان را به حال خود رها نکنید. تبلیغات در اینستاگرام راهی برای جذب مشتریان جدید است. تنها راه برای ادامه دادن بهینه سازی اینستاگرام و حفظ رشد، آن است که زمانی را صرف تحلیل و ارزیابی میزان موفقیت خود در اینستاگرام کنید و محتواهایی که موفق عمل کرده اند را دوباره تکرار کنید.

روابط متقابل را دنبال کنید تا هواداران وفادار را پیدا کنید
این معیار به شما نشان می دهد که کدامیک از فالوورهای تان با برند شما بیشترین تعامل را دارد. مشاهده تعداد افرادی که بیشترین لایک ها را برای پست های شما قرار داده اند و یا بیشترین کامنت را گذاشته اند و نیز کسانی که برند شما را تگ کرده اند به شما کمک می کند تا مخاطبینی که نسبت به برند شما وفادار هستند را بشناسید و پیدا کنید.

برای بهینه سازی برنامه زمانی قرار دادن پست ها، تراکم را دنبال کرده و مدنظر داشته باشید
توجه به تراکم به این معناست که روزها و ساعاتی را که فالوورهایتان عموما بیشترین درگیری را با پست های شما دارند شناسایی کنید. دانستن اینکه فالوورهای شما چه زمانی در اینستاگرام فعال ترین هستند به شما کمک می کند تا برای بهینه سازی برنامه زمانی قرار دادن پست های خود برنامه ریزی کنید، این کار میزان لایک ها و کامنت های پست های تبلیغاتی شما را بالا می برد.

در یک برنامه زمانی مشخصی پست ها را قرار دهید
به طور متوسط برندها 6 تصویر را در هفته به عنوان پست قرار می دهند. با نگاهی به آمار تراکم فالوورهای خود می توانید زمان ایده آل برای قرار دادن پست ها و درگیر کردن فالوورها را تعیین کنید و سعی کنید پست ها را در ساعات مشخص و ثابتی از روز به اشتراک بگذارید.

از برنامه های کاربردی(app) زمان بندی، برای تقسیم زمان در اینستاگرام استفاده کنید
تنها کار شما در کسب و کارتان تبلیغات در اینستاگرام و وقت صرف کردن برای آن نیست. بلکه کارها و بخش های دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها نیز زمان کافی اختصاص دهید، از این رو می توانید از برنامه های زمان بندی نظیر Schedugram و یا Latergram استفاده کنید، برنامه هایی از این دست این امکان را به شما می دهند که پست های خود و محتوای آن ها را در زمان هایی که وقت کافی دارید آماده سازید و ذخیره کنید تا این برنامه های کاربردی، طبق جدول زمان بندی شما، آن پست ها را در اینستاگرام شما قرار دهند و با مخاطبانتان به اشتراک بگذارند.

استراتژی اینستاگرام تان را در راستای اهداف واقع بینانه هدایت کنید
موثرترین راه برای ردیابی میزان رشد آن است که اهدافی را برای برقراری تعامل در اینستاگرام تعیین کنید.

در نهایت تلاش کنید اینستاگرام را به عنوان ابزاری برای تبلیغات و برقراری تعامل با مشتری فراموش نکنید و لازم است ایده هایی عالی و استراتژی هایی برای ارتقا و اوج گرفتن اینستاگرام کسب و کار خود داشته باشید، چرا که تبلیغات در اینستاگرام راهکاری است که علیرغم هزینه های پایین آن ابزاری بسیار موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان و برقراری تعامل با آنها محسوب می شود.